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[리바이브 이스라엘] 2019.04.26

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번역: 김미애

 

 

이스라엘에 하나님 나라를 회복하는 것 (1)

지상명령의 세 번째 면

아셰르 인트레이터

 

사도행전은 초대 사도 공동체의 활동의 시작을 서술합니다. 오늘날 우리 모두는 그들의 발자취를 계승하고 있습니다. 우리가 바른 일을 하고 있고 바른 방향으로 가고 있는지 분명히 하고 싶다면, 우리의 시초로 돌아가는 것이 좋습니다. 초대 사도들은 어떻게 시작했고 그들의 목표는 무엇이었습니까?

 

오늘날 모든 나라 모든 종족 중에서 예슈아를 믿는 사람들은 초대 사도 공동체가 시작한 일을 섬기고 마치도록 부름 받았습니다. 우리에게도 오늘날 그들과 똑같은 지상명령이 있습니다.

 

사도행전 1장 돌아보기

 

예슈아께서는 죽은 자 가운데서 살아나셨습니다. 그분께서는 살아나셔서 유월절 이후 오순절로 가는 40일 동안 그분의 제자들에게 육신적으로 나타나셨습니다. 이것은 의심할 여지없는 부활의 증거였으며, 예슈아께서 제자들에게 앞으로 올 날들에 대한 분명한 가르침을 주시는 기회였습니다(1:1-11).

 

그분의 가르침의 주된 주제는 하나님의 나라”(1:3)였습니다. 주님께서는, 이 가르침을 이행하기 위한 권능을 받도록, 그들이 얼마 못 되어 성령으로 세례를 받아야”(1:5) 한다고 말씀하셨습니다. 성령 세례는 하나님 나라에 관한 주님의 가르침을 이행하기 위한 권능 부여였습니다.

 

그러자 제자들은 예슈아께 그들에게는 아주 타당하고 당연한 질문을 합니다: 주께서 이스라엘 나라를 회복하심이 이 때니이까?”(1:6) 이 질문은 결코 완전하게 대답을 받지 못했고, 아직 오늘날 우리에게도 해당되며, 이 글의 주된 이슈입니다.

 

제자들의 관점에서 보기

 

예슈아께서는 오래 기다려온 메시아, 다윗의 자손, 지정된 이스라엘의 왕이며, 더 크게는 하나님 나라의 왕입니다. 그분께서는 대신 벌을 받으시는 것으로서 십자가에 죽으심으로 인류의 죄라는 핵심 문제를 처리하셨습니다. 그분께서는 죽은 자 가운데서 부활하시어, 영생과, 죽음에 대한 해결책을 주셨습니다.

 

십자가를 지기 전부터 부활 후 40일까지 예슈아께서 제자들에게 가르치신 모든 것으로부터 보건대, 제자들에게는 그 다음 단계가 이스라엘에 하나님 나라를 세우고, 그 다음 그 나라를 온 세상으로 확대하는 것이 될 것이라는 것이 분명해 보였습니다. 이렇게 생각할 때 그들은 일부분 맞았고 일부분 틀렸습니다.

 

그 당시 제자들이 볼 수 있었던 성경(율법과 선지서의 히브리 성경)의 전반적인 가르침에서는 이스라엘에 하나님의 나라를 세우는 것이 가장 중심적인 주제 중 하나였습니다. 이스라엘에 그 나라를 세우고, 그 다음 그것을 나머지 세상에 확대시키는 것은 전적으로 당연하고 전적으로 성경적인 것 같아 보였습니다.

 

이스라엘과 열방에 세워진 하나님 나라는 옛 언약뿐만 아니라, 복음의 가르침의 중심 주제였습니다(1:1; 4:17; 6:10; 8:11; 10:6-7). 여러 해 동안 예슈아와 함께 생활을 하며 그분의 말씀을 들은 제자들은 다른 계획을 생각할 수 없었을 것입니다.

 

먼저 할 일들 먼저

 

그러나 예슈아께서는 성령 충만을 말씀하시면서 그들에게 지상에 하나님의 나라를 세우는 전략에 중요한 혁신이 있을 것이라는 것을 알려주십니다. 그분께서는 제자들에게 그들이 주님께서 언제 이스라엘에 하나님 나라를 세우실 것인지 알지 못할 것이라고 말씀하시는데요(1:7), 어떤 일이 먼저 일어나야만 하기 때문이었습니다. 오직 성령이 너희에게 임하시면 너희가 권능을 받고 예루살렘과 온 유대와 사마리아와 땅 끝까지 이르러 내 증인이 되리라.”(1:8, 49:6)

 

여기의 예슈아의 말씀은 하나님 나라의 본질적 가치에 있는 변화가 아니라, 그 나라가 오게 하는 전략에 있는 변화입니다. 제자들이 성령을 받았을 때, 그들은 그들 안에 하나님 나라의 모든 영적 본질을 받았습니다(14:17). 그들이 오순절에 불로 가득해졌을 때, 그 만큼 그들은 이스라엘에 하나님 나라를 세웠습니다(2:1-5).

 

그들은 예슈아 왕국의 내적 본질을 받은 것이지, 그 통치가 외적으로 표출된 것은 아니었습니다. 메시아 왕국의 정신은 성령 충만과 복음 전파를 통해 이스라엘과 열방에 세워지게 되어 있었습니다. 이것은 하나님 나라가 먼저 내적으로 임하고 그런 다음 외적으로 임한다고 말씀하신 예슈아의 하나님 나라 비유와 일치하는 것입니다(13, 4, 17).

 

성령의 불은 연료이고, 복음의 메시지는 탄환이고, 하나님 나라는 목표입니다. 우리는 권능은 있으나 목표를 빗나가고 싶지 않습니다. 우리는 권능 없이 목표를 위해 애쓰고 싶지 않습니다.

 

다음 주에 2부를 봐주십시오.

 

 

하나님의 사랑

 

아셰르 인트레이터 목사님이 다른 모든 종류의 사랑을 능가하는, 모든 것을 품는 영원한 하나님의 아가페 사랑에 대해 말씀을 전합니다. 여기에서 시청해 보십시오!

 

 

 

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Restoring the Kingdom to Israel (Part 1)

"The Third Dimension of the Apostolic Commission"

Asher Intrater

 

The Book of Acts describes the start of the activities of the original apostolic community. All of us today are continuing in their footsteps. If we want to make sure we are doing the right thing and going in the right direction, it is good to go back to our origins. How did the early apostles start and what were their goals?

 

Believers in Yeshua today, in every country and ethnic group, are called to serve and finish what the original apostolic community started. We have the same great commission today.

 

Reviewing Acts One

 

Yeshua has risen from the dead. He appears alive physically to His disciples during a forty-day period, following the Passover and leading up to the day of Pentecost. This was an infallible proof of the resurrection and an opportunity for Yeshua to give them clear instructions for the years to come (Acts 1:1-11).

 

The main theme of His instructions was "the kingdom of God" (Acts 1:3). In order to receive power to carry out these instructions, He tells them they must soon "be immersed in the Holy Spirit" (Acts 1:5). The baptism in the Holy Spirit was an empowerment to carry out His instructions concerning the kingdom of God.

 

Then the disciples ask Yeshua what was to them a very relevant and logical question: "Will You at this time restore the kingdom to Israel?" (Acts 1:6). This question has never fully been answered; it is still pertinent to us today; and it is the primary issue of this article.

 

Looking from the Disciples' Viewpoint

 

Yeshua is the long-awaited Messiah, son of David, the ordained king of Israel and king of the greater kingdom of God. He has dealt with the core problem of the sin of the human race by dying on the cross as a substitute punishment. He has risen from the dead, thus providing eternal life and a solution for death.

 

From all that Yeshua had taught them, before the cross and in the forty days after the resurrection, it seemed obvious to the disciples that the next step would be to establish the kingdom in Israel, and then to extend that kingdom to all the world. In this thought they were partly correct and partly incorrect.

 

In the overall teaching of the Bible that was available to them at that time (the Hebrew scriptures of the Law and the Prophets), the establishment of the kingdom to Israel was one of the most central themes. Establishing the kingdom in Israel and then extending it to the rest of the world seemed totally logical and totally scriptural.

 

The kingdom in Israel and the nations was a central theme, not only of the Old Covenant, but also of the gospel teachings (Matthew 1:1; 4:17; 6:10; 8:11; 10:6-7). Yeshua's disciples who had lived with Him and listened to Him for several years could have thought of no other plan.

 

First Things First

 

At the time of the infilling of the Holy Spirit, however, Yeshua informs them of a significant innovation in the strategy to establish the kingdom of God on earth. He tells His disciples that they are not to know when He will establish the kingdom of God to Israel (Acts 1:7), because something has to happen first. "You will receive power when the Holy Spirit comes upon you, and you will be witnesses of Me in Jerusalem, and all Judea and Samaria, unto the ends of the earth" (Acts 1:8, Isaiah 49:6).

 

Yeshua's statement here is not a change in the essential values of the kingdom, but in the strategy to bring it about. When the disciples received the Holy Spirit, they received all the spiritual essence of the kingdom of God inside themselves (Romans 14:17). To that extent, they did establish the kingdom of God in Israel when they were filled with fire on the day of Pentecost (Acts 2:1-5).

 

They received the inward essence of Yeshua's kingdom, but not the outward expression of His government. The spirit of the messianic kingdom was to be established in Israel and the nations through the infilling of the Holy Spirit and the preaching of the gospel message. This is in accordance with Yeshua's kingdom parables in which the kingdom comes first inwardly and then outwardly (Matthew 13, Mark 4, Luke 17).

 

The fire of the Holy Spirit is the fuel; the gospel message the ammunition; the kingdom of God is the target. We don't want to have the power and miss the goal. We don't want to strive for the goal without the power.Watch for Part 2 next week.

 

 

The Love of God

 

Asher Intrater speaks about the all-encompassing eternal Agape love of God, that surpasses all other kinds of love. Watch HERE!

 


 



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